الناز شاکردوست
الناز شاکردوست
الناز شاکردوست

الناز شاکردوست یکی از بازیگران مطرح و پرطرفدار سینمای ایران است که از سال ۱۳۸۳ با بازی در فیلم «گل یخ» وارد این عرصه شد. او تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ایفای نقش کرده و به یکی از چهره‌های محبوب و موفق سینمای ایران تبدیل شده است.


الناز شاکردوست در ۷ تیرماه سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. او فرزند دوم خانواده است و یک برادر بزرگتر به نام علی و یک خواهر کوچکتر از خودش به نام الیکا دارد. پدر او اصالتاً بختیاری و مادرش اهل تهران است.

الناز شاکردوست فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می‌باشد. او علاوه بر بازیگری، در زمینه‌های عکاسی، طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت دارد.

الناز شاکردوست مجرد است و تاکنون هیچ اطلاعاتی از ازدواج و همسر او منتشر نشده است.

فعالیت‌های هنری

الناز شاکردوست فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۳ با بازی در فیلم «گل یخ» آغاز کرد. او سپس در فیلم‌های سینمایی «مجردها»، «عروس فراری»، «تو و من»، «کیش و مات»، «رسوایی»، «خفه‌گی»، «ایکس‌فورس»، «ماجرای نیمروز»، «متری شیش و نیم»، «خوب، بد، جلف ۲»، «تی تی» و «شهر گربه‌ها» به ایفای نقش پرداخت.

او همچنین در سریال‌های تلویزیونی «مهرآباد»، «کیمیا»، «شهرزاد»، «هفت‌سین»، «دل» و «آهوی من مارال» بازی کرده است.

الناز شاکردوست برای بازی در فیلم‌های «خفه‌گی»، «ماجرای نیمروز» و «متری شیش و نیم» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شده است.

حادثه غرق شدن در دریا

الناز شاکردوست در یکی از سکانسهای پایانی فیلم «تابو» که در سال ۱۳۹۲ ساخته شد، می‌بایست به دریا رفته و خود را به آب می‌سپرد. در این سکانس یک کشتی فرسوده وجود داشت که خانم شاکردوست باید به پشت آن می‌رفت. با وجود اینکه خانم شاکردوست شناگر قابلی هستند اما شدت آب و وجود پروانه‌های پایین کشتی باعث پایین رفتن و غرق شدن او شده بود به طوری که عوامل پشت صحنه نیز نمی‌توانستند بیش از آن نزدیک عمق دریا شوند.

در نهایت وجود یک زن و مرد ترکمن که ساکن و نگهبان همان کشتی بودند باعث نجات جان خانم بازیگر شدند.


الناز شاکردوست یکی از بازیگران جوان و پراستعداد سینمای ایران است که با بازی‌های درخشان خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان سینما پیدا کند. او علاوه بر بازیگری، در زمینه‌های دیگر هنری نیز فعالیت دارد و به عنوان یک چهره محبوب و موفق در عرصه هنر شناخته می‌شود.

الناز شاکردوست یکی از بازیگران جوان و پراستعداد سینمای ایران است که با بازی‌های درخشان خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان سینما پیدا کند. او علاوه بر بازیگری، در زمینه‌های دیگر هنری نیز فعالیت دارد و به عنوان یک چهره محبوب و موفق در عرصه هنر شناخته می‌شود