الهام چرخنده
الهام چرخنده
الهام چرخنده
الهام چرخنده

الهام چرخنده، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندساز ایرانی، در 4 تیر 1357 در کاشان متولد شد. او در یک خانواده سنتی با اصالت بختیاری از طایفه هفت لنگ بزرگ شد.

تحصیلات و فعالیت‌های هنری

چرخنده تحصیلات خود را در رشته معماری نیمه تمام گذاشت و از ادامه تحصیل انصراف داد. او فعالیت‌های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان آغاز کرد.

چرخنده از علاقه‌مندان به رشته بازیگری بود و بازیگری را به صورت جدی از تئاتر آغاز کرد. او در سال 1375، در سن 18 سالگی، برای اولین بار مقابل دوربین حاضر شد. چرخنده پیش تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده است.

ازدواج‌ها و فرزندان

چرخنده دو بار ازدواج کرده است. همسر اول او نامعلوم است و از این ازدواج یک پسر به نام ارشیا دارد. همسر دوم او فرشید نوابی، بازیگر سینما و تلویزیون است. چرخنده و نوابی در سال 1392 از یکدیگر جدا شدند.

چرخنده در سال 1396 با سید محمد درویشی، روحانی و مداح اهل بیت، ازدواج کرد. این زوج از آن زمان ساکن کربلای عراق هستند.

ماجرای تغییر حجاب

چرخنده در نوروز سال 1393 با انتشار یک ویدیو و در پوشش چادر به رهبر انقلاب فرا رسیدن عید را تبریک گفت و تغییر حجاب خود را علنی کرد. این اقدام او باعث حمایت و مخالفت‌های بسیاری شد.

چرخنده از آن پس شروع به فعالیت‌های اجتماعی برای تبلیغات حجاب و چادر کرد. او در این راه مشکلات بسیاری را متحمل شد.

الهام چرخنده
هنرمندان

الهام چرخنده، بازیگر و مستندساز ایرانی، از یک خانواده سنتی با اصالت بختیاری متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته معماری نیمه تمام گذاشت و فعالیت‌های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی آغاز کرد. چرخنده دو بار ازدواج کرده است و از همسر اول خود یک پسر دارد. او در سال 1393 با انتشار یک ویدیو و در پوشش چادر تغییر حجاب ...