کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو


کریستیانو رونالدو یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال تاریخ است. او پنج بار برنده توپ طلا شده است، بیشترین گل را در تاریخ ملی پرتغال به ثمر رسانده است و به قهرمانی اروپا در سال 2016 کمک کرده است. اما رونالدو همیشه یک ستاره نبود. او در فقر متولد شد و دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت.

رونالدو در 5 فوریه 1985 در فونچال، مادیرا، پرتغال به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند از چهار فرزند ماریا دولورس دوس سانتوس و خوزه دینیس آویرو بود. پدرش کارگر ساختمانی بود و مادرش خانه دار بود. خانواده رونالدو در فقر زندگی می کردند و اغلب اوقات غذای کافی نداشتند.

رونالدو از کودکی به فوتبال علاقه داشت. او از طریق پدرش که به عنوان مدیر تجهیزات در یک باشگاه پسرانه کار می کرد، با بازی فوتبال آشنا شد. رونالدو استعداد شگفت انگیزی داشت و به سرعت در فوتبال پیشرفت کرد.

در سال 1995، رونالدو در سن 10 سالگی به آکادمی فوتبال اسپورتینگ لیسبون پیوست. او در آنجا به سرعت پیشرفت کرد و در سال 2002 به تیم اصلی اسپورتینگ دعوت شد.

در سال 2003، منچستریونایتد 12 میلیون پوند (بیش از 14 میلیون دلار آمریکا) برای به خدمت گرفتن رونالدو پرداخت کرد. این رقم برای بازیکنی هم سن و سال او رکورد بود. رونالدو در منچستریونایتد به سرعت تبدیل به یک ستاره شد. او در سال 2004 سه گل در فینال جام حذفی به ثمر رساند و به منچستریونایتد کمک کرد تا قهرمان شود.

در سال 2008، رونالدو رکورد گلزنی را در لیگ برتر به نام خود ثبت کرد. او در آن فصل 31 گل به ثمر رساند. در همان سال، رئال مادرید 131 میلیون دلار برای به خدمت گرفتن رونالدو پرداخت کرد. این رقم رکورد جدیدی برای یک بازیکن فوتبال بود.

در رئال مادرید، رونالدو به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. او چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و چهار بار برنده توپ طلا شد.

در سال 2016، رونالدو با پرتغال به قهرمانی اروپا رسید. او در آن مسابقات شش گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

در سال 2018، رونالدو با امضای قراردادی با یوونتوس، به ایتالیا رفت. او در یوونتوس نیز به موفقیت‌های خود ادامه داد و دو بار قهرمان سری آ شد.


کریستیانو رونالدو یک داستان الهام‌بخش است. او از فقر و سختی به اوج رسید و به یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال تاریخ تبدیل شد. او الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است.

کریستیانو رونالدو یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال تاریخ است. او پنج بار برنده توپ طلا شده است، بیشترین گل را در تاریخ ملی پرتغال به ثمر رسانده است و به قهرمانی اروپا در سال 2016 کمک کرده است. اما رونالدو همیشه یک ستاره نبود. او در فقر متولد شد و دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت