ایرج طهماسب
ایرج طهماسب
ایرج طهماسب
ایرج طهماسب

ایرج طهماسب در ۳۰ اردیبهشت ۱۹۵۹ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۵ با حضور در گروه‌های نمایشی محلی آغاز کرد.

طهماسب در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «آن سوی مه» ساخته منوچهر عسگری‌نسب، وارد سینما شد. او سپس در فیلم‌های «دختر شیرینی‌فروش» (۱۳۷۲)، «کلاه قرمزی و پسرخاله» (۱۳۷۳)، «زیر درخت هلو» (۱۳۷۶)، «کلاه قرمزی و سروناز» (۱۳۷۳)، «یکی بود یکی نبود» (۱۳۸۳)، «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» (۱۳۸۸)، «کلاه قرمزی و فامیل دور» (۱۳۹۰)، «کلاه قرمزی و بچه‌های مسجد» (۱۳۹۲)، «کلاه قرمزی و سفر هیجان‌انگیز» (۱۳۹۴)، «کلاه قرمزی و مامان بزرگ» (۱۳۹۶) و «کلاه قرمزی و بچه‌های دیروز» (۱۳۹۹) به ایفای نقش پرداخت.

طهماسب همچنین در مجموعه‌های «آرایشگاه زیبا» (۱۳۶۸)، «النگ و دولنگ» (۱۳۷۱)، «خانواده عجیب» (۱۳۷۴) و «کلاه قرمزی» (۱۳۷۱-اکنون) به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامه «صندوق پُست» و اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون، به‌عنوان مجری حضور داشته‌است.

حمید جبلی مهم‌ترین پارتنر ایرج طهماسب در زمینه کاری محسوب می‌شود و همکاری‌های آن‌ها مانند مجموعه کلاه قرمزی طرفداران خاص و بی‌شمار خود را دارد. طهماسب در مقام نویسنده، سه فیلم‌نامه برای محمدحسین لطیفی نوشت. «خوابگاه دختران»، «دختر ایرونی» و «عینک دودی». او در «عینک دودی» نقش اول فیلم را خود بر عهده گرفت و همبازی فاطمه معتمد آریا شد.

ایرج طهماسب
هنرمندان

ایرج طهماسب در ۳۰ اردیبهشت ۱۹۵۹ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۵ با حضور در گروه‌های نمایشی محلی آغاز کرد. طهماسب در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «آن سوی مه» ساخته منوچهر عسگری‌نسب، وارد سینما شد.