بابک حمیدیان
بابک حمیدیان
بابک حمیدیان
بابک حمیدیان


بابک حمیدیان، بازیگر سینما و تئاتر ایران، در سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. علاقه او به دنیای هنر و پشتیبانی خانواده‌اش سبب شد تا در رشته نمایش و گرایش طراحی صحنه تحصیل کند. او در سال ۱۳۷۸ با حضور در تئاتر، نخستین تجربه بازیگری خود را رقم زد. اولین حضور حمیدیان در سینما نیز در سال ۱۳۸۲ با فیلم «قدمگاه» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور بود. این فیلم در جشنواره فیلم فجر موفقیت‌هایی کسب کرد و راه را برای حضور فعال‌تر حمیدیان در سینما هموار کرد.

حمیدیان در سال‌های بعد حضور پررنگی در سینما داشت و در نقش‌های مکمل فیلم‌های مهمی چون «طبل بزرگ زیر پای چپ» و «بی‌پولی» حضور پیدا کرد. او در سال ۱۳۹۲ با بازی در فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» تحسین منتقدان را برانگیخت و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان سینمای ایران شد. سرانجام در همان سال، حمیدیان با بازی در فیلم‌های «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

حمیدیان در سال‌های اخیر نیز حضور فعالی در سینما داشته است و در فیلم‌هایی چون «به وقت شام»، «مسخره‌باز» و «روز بلوا» به ایفای نقش پرداخته است. او با بازی‌های درخشان خود در نقش‌های مختلف، جایگاه خود را در میان مخاطبان و منتقدان تثبیت کرده است.

سبک بازیگری

حمیدیان از بازیگران توانمند و پرکار سینمای ایران است. او در نقش‌های مختلف توانایی خود را به اثبات رسانده است و همواره با انتخاب‌های درست خود، توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرده است. حمیدیان از بازیگرانی است که در نقش‌های جدی و کمدی به یک اندازه موفق بوده است و می‌توان او را یکی از بازیگران همه‌فن‌حریف سینمای ایران دانست.

جوایز و افتخارات

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های چ و رستاخیز (۱۳۹۲)
نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان سینمای ایران برای فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند (۱۳۹۲)

بابک حمیدیان یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که در سال‌های اخیر با بازی‌های درخشان خود، جایگاه خود را در میان مخاطبان و منتقدان تثبیت کرده است. او بازیگری توانمند و پرکار است که در نقش‌های مختلف توانایی خود را به اثبات رسانده است.

بابک حمیدیان
هنرمندان

بابک حمیدیان، بازیگر سینما و تئاتر ایران، در سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. علاقه او به دنیای هنر و پشتیبانی خانواده‌اش سبب شد تا در رشته نمایش و گرایش طراحی صحنه تحصیل کند. او در سال ۱۳۷۸ با حضور در تئاتر، نخستین تجربه بازیگری خود را رقم زد.