خاویر آدلمار زانتی
خاویر آدلمار زانتی
خاویر آدلمار زانتی
خاویر آدلمار زانتی
خاویر آدلمار زانتی
خاویر آدلمار زانتی


خاویر آدلمار زانتی، مدافع هافبک سابق آرژانتینی، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او در سال ۱۹۹۵ به باشگاه اینترمیلان پیوست و تا سال ۲۰۱۴ در این تیم بازی کرد. زانتی در این مدت رکورد بیشترین بازی را در تاریخ اینترمیلان با ۸۵۸ بازی شکست و به کاپیتانی این تیم رسید. او همچنین با ۱۴۵ بازی ملی، رکورددار بازی ملی در تاریخ آرژانتین است.

زانتی در سال ۱۹۷۳ در بوئنوس آیرس، آرژانتین به دنیا آمد. او فوتبال را از سنین پایین آغاز کرد و در سال ۱۹۹۲ به تیم جوانان اینترمیلان پیوست. زانتی در سال ۱۹۹۵ به تیم بزرگسالان اینترمیلان پیوست و به سرعت به یکی از بازیکنان اصلی این تیم تبدیل شد. او در سال ۱۹۹۹ بازوبند کاپیتانی اینترمیلان را بر بازو بست و تا سال ۲۰۱۴ این سمت را بر عهده داشت.

زانتی در دوران حضور خود در اینترمیلان، افتخارات زیادی کسب کرد. او با این تیم ۵ بار قهرمان سری آ، ۴ بار قهرمان جام حذفی ایتالیا، ۳ بار قهرمان سوپر جام ایتالیا، یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یک بار قهرمان جام یوفا، یک بار قهرمان جام اینترتوتو و یک بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

زانتی همچنین در تیم ملی آرژانتین نیز حضور داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۲، جام جهانی ۲۰۰۶ و جام جهانی ۲۰۱۰ برای آرژانتین بازی کرد. زانتی در جام جهانی ۲۰۰۲ به همراه آرژانتین به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

زانتی به دلیل قدرت بدنی، جسارت و استقامت خود به «تراکتور» معروف بود. او همچنین به دلیل تعصب و وفاداری خود به اینترمیلان، به «کاپیتان افسانه‌ای» معروف است. زانتی پس از بازنشستگی از فوتبال، به عنوان مدیر ورزشی باشگاه اینترمیلان منصوب شد. 

خاویر آدلمار زانتی، مدافع هافبک سابق آرژانتینی، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او در سال ۱۹۹۵ به باشگاه اینترمیلان پیوست و تا سال ۲۰۱۴ در این تیم بازی کرد. زانتی در این مدت رکورد بیشترین بازی را در تاریخ اینترمیلان با ۸۵۸ بازی شکست و به کاپیتانی این تیم رسید.