بی‌پاشا باسو

بی‌پاشا باسو (زادهٔ ۷ ژانویهٔ ۱۹۷۹) یک بازیگر، مدل و مجری تلویزیونی هندی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های بالیوود شناخته می‌شود.

باسو در دهلی نو، هند، به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۶ با بازی در فیلم «آی‌اس‌پی‌اس» به کارگردانی رام گوپال وارما، وارد سینما شد. این فیلم با موفقیت تجاری روبرو شد و باسو برای بازی در آن نامزد دریافت جایزه فیلم فیر شد.

باسو در سال‌های بعد در فیلم‌های متعددی از جمله «باربار» (۱۹۹۹)، «کاپیتان» (۲۰۰۲)، «آش» (۲۰۰۲)، «کولی» (۲۰۱۰) و «رام لیلا» (۲۰۱۰) بازی کرد و جوایز متعددی را از آن خود کرد. او همچنین در چندین فیلم هالیوودی از جمله «مرشد» (۲۰۱۲) و «خانه» (۲۰۱۵) ایفای نقش کرده است.

باسو یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هند است و به‌عنوان یک نماد مد و زیبایی شناخته می‌شود. او سفیر برندهای متعددی از جمله لورئال پاریس، رولکس و تاگ هویر است.

باسو یکی از تأثیرگذارترین سلبریتی‌های هند است و به‌عنوان یک مدل الهام‌بخش برای بسیاری از زنان در سراسر جهان شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از ۱۰۰ زن قدرتمند جهان توسط مجله فوربز انتخاب شد.

سبک بازیگری

باسو یک بازیگر توانمند و بااستعداد است که توانایی بازی در نقش‌های مختلف را دارد. او در نقش‌های عاشقانه، اکشن و کمدی به یک اندازه موفق بوده است. او همچنین به خاطر بازی احساسی و قدرتمند خود شناخته شده است.

باسو یکی از بهترین بازیگران زن سینمای هند در دهه اخیر است و نقش مهمی در موفقیت فیلم‌های خود داشته است. او یکی از بازیگرانی است که به سینمای هند اعتبار بخشیده است.

آثار شاخص

از آثار شاخص بی‌پاشا باسو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«آی‌اس‌پی‌اس» (۱۹۹۶)
«باربار» (۱۹۹۹)
«کاپیتان» (۲۰۰۲)
«آش» (۲۰۰۲)
«کولی» (۲۰۱۰)
«رام لیلا» (۲۰۱۰)
«مرشد» (۲۰۱۲)
«خانه» (۲۰۱۵)
باسو برای بازی در فیلم‌های «آش» و «رام لیلا» برنده جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر زن شده است.

زندگی شخصی

باسو در سال ۲۰۰۵ با کاران سینگ گروور، بازیگر هندی، ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۱۶ از هم جدا شدند.

بی‌پاشا باسو (زادهٔ ۷ ژانویهٔ ۱۹۷۹) یک بازیگر، مدل و مجری تلویزیونی هندی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های بالیوود شناخته می‌شود. باسو در دهلی نو، هند، به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۶ با بازی در فیلم «آی‌اس‌پی‌اس» به کارگردانی رام گوپال وارما، وارد سینما شد.