محمدرضا گلزار
محمدرضا گلزار
محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار، بازیگر، مجری، خواننده و آهنگساز محبوب ایرانی، در ۱ فروردین ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در خانواده‌ای هنرمند بزرگ شد.

پدر محمدرضا گلزار، پرویز گلزار، مهندس عمران و از افراد سرشناس تبریز است. مادرش خانه‌دار و اهل تهران است. محمدرضا گلزار دو برادر به نام‌های علیرضا و بردیا و یک خواهر به نام آتوسا دارد.

هیچ‌یک از خواهر و برادرهای محمدرضا گلزار تجربه بازیگری ندارند. علیرضا مهندس عمران، بردیا مترجم زبان انگلیسی و آتوسا مترجم زبان آلمانی است.

محمدرضا گلزار در دوران دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد. او در سال سوم دبیرستان در کنکور شرکت کرد و در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد رتبه پنج را کسب کرد. او سال آخر دبیرستان تغییر رشته داد و به رشته تجربی رفت تا دندانپزشک شود، اما در آزمون قبول نشد و به رشته مهندسی مکانیک بازگشت.

گلزار در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سلام بمبئی به سینما راه یافت. این فیلم بسیار موفق بود و گلزار را به چهره‌ای محبوب تبدیل کرد. او در سال‌های بعد در فیلم‌های پرفروش بسیاری ایفای نقش کرد، از جمله:

آتش‌بس (۱۳۸۴)
شام عروسی (۱۳۸۴)
گل یخ (۱۳۸۵)
تله (۱۳۸۵)
محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)
سلام بر عشق (۱۳۸۸)
آینه بغل (۱۳۹۶)
رحمان ۱۴۰۰ (۱۳۹۷)
گلزار علاوه بر بازیگری، به خوانندگی نیز علاقه دارد. او در سال ۱۳۸۷ اولین آلبوم موسیقی خود را با نام تو هستی منتشر کرد. این آلبوم بسیار موفق بود و به فروش بالایی دست یافت. گلزار در سال‌های بعد آلبوم‌های دیگری نیز منتشر کرد، از جمله:

فصل تازه (۱۳۸۹)
همه چیز عادیه (۱۳۹۰)
ده سال با تو (۱۳۹۴)
مافیا (۱۳۹۶)
اشک‌ها و لبخندها (۱۳۹۹)
گلزار در سال ۱۳۹۵ با برنامه برنده باش به تلویزیون بازگشت. او در این برنامه نقش مجری را بر عهده داشت و بسیار موفق عمل کرد.

محمدرضا گلزار یکی از محبوب‌ترین بازیگران و خوانندگان ایرانی است. او با استعداد و تلاش خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در عرصه هنر ایران پیدا کند.

 


 

محمدرضا گلزار، بازیگر، مجری، خواننده و آهنگساز محبوب ایرانی، در ۱ فروردین ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در خانواده‌ای هنرمند بزرگ شد. پدر محمدرضا گلزار، پرویز گلزار، مهندس عمران و از افراد سرشناس تبریز است. مادرش خانه‌دار و اهل تهران است.