جوزف براما

زندگی اولیه:

جوزف براما در 13 آوریل 1748 در مزرعه استینبرو لین، واقع در استینبرو، بارنسلی یورکشایر متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در مدرسه محلی، کارآموزی نجاری را به پایان رساند و سپس به لندن رفت تا به عنوان کابینت‌ساز کار کند.

شروع کار و اختراعات:

در سال 1783، براما با ماری لاوتون ازدواج کرد و آنها در لندن ساکن شدند. او در لندن کار خود را با نصب سیستم‌های بهداشتی (توالت) آغاز کرد. او با بهبود طراحی این سیستم‌ها با استفاده از فلپ درپوش به جای شیر معمولی، حق ثبت اختراع این سیستم را در سال 1778 به دست آورد.

در 21 اوت 1784، او قفل ایمنی خود را ثبت کرد که تا سال 1851 توسط هیچ‌کس انتخاب نشد. براما همچنین یک پرس هیدرولیک، پمپ آبجو، دنده چهار نفره، تیغه شستشوی، و بسیاری از اختراعات دیگر را ایجاد کرد.

سال‌های پایانی و میراث:

یکی از آخرین اختراعات او، دستگاه هیدرواستاتیکی بود که برای قطع درختان استفاده می‌شد. در حین کار بر روی این پروژه، او به دلیل سرما دچار پنومونی شد و در 9 دسامبر 1814 درگذشت. او در کلیسای سنت مری، Paddington دفن شد. براما از سال 1778 تا 1812، 18 حق ثبت اختراع به نام خود ثبت کرد و در سال 2006، باری به نام او در بارنسلی باز شد.

جوزف براما به خاطر اختراعات متعدد خود، به ویژه قفل ایمنی و پرس هیدرولیک، به عنوان یکی از مخترعان برجسته قرن 18 شناخته می‌شود. او همچنین به خاطر مهارت و خلاقیت خود در زمینه مهندسی و طراحی مشهور است.

 

جوزف براما
علم و فناوری

جوزف براما، یک مخترع و قفل‌ساز انگلیسی، در 13 آوریل 1748 در مزرعه استینبرو لین، واقع در استینبرو، بارنسلی یورکشایر متولد شد. او به خاطر اختراع پرس هیدرولیک شناخته می‌شود و همراه با ویلیام جورج آرمسترانگ، به عنوان پدران مهندسی هیدرولیک شناخته شده‌اند.