فیل نایت
فیل نایت
فیل نایت
فیل نایت
فیل نایت

 فیل نایت، ثروتمندترین فرد اورگان و بنیان‌گذار نایک

فیل نایت، بنیان‌گذار و رئیس بازنشسته شرکت نایک، در سال ۱۹۳۸ در هیلسبورو، اورگان، ایالات متحده آمریکا متولد شد. وی در سال ۱۹۶۲ از دانشگاه اورگان در رشته مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد.

نایت در سال ۱۹۶۴ شرکت نایک را با همکاری بیل باورمن، مربی سابق دوومیدانی دانشگاه اورگان، تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا به تولید و فروش کفش‌های ورزشی می‌پرداخت و به سرعت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش و لباس ورزشی در جهان تبدیل شد.

نایت در سال ۲۰۰۴ از نایک بازنشسته شد، اما همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کرد. او در سال ۲۰۱۶ از هیئت مدیره نایک نیز کناره‌گیری کرد.

بر اساس گزارش مجله فوربز، فیل نایت در سال ۲۰۲۴ با ثروتی معادل ۹/ ۵۹ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد اورگان و بیست و یکمین فرد ثروتمند جهان است.

توضیحات:

میزان ثروت: فیل نایت با ثروتی معادل ۹/ ۵۹ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد اورگان و بیست و یکمین فرد ثروتمند جهان است. این ثروت از طریق شرکت نایک، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش و لباس ورزشی در جهان است، به دست آمده است.
منبع ثروت: فیل نایت ثروت خود را از طریق شرکت نایک به دست آورده است. این شرکت در زمینه تولید و فروش کفش و لباس ورزشی فعالیت می‌کند و در سراسر جهان شعبه دارد.
سن: فیل نایت در سال ۲۰۲۴، ۸۳ سال سن دارد.
محل اقامت: فیل نایت در هیلسبورو، اورگان، ایالات متحده آمریکا اقامت دارد.