ملیکا شریفی‌نیا

ملیکا شریفی‌نیا، بازیگری از خانواده هنر

ملیکا شریفی‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون، در ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران متولد شد. او فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا، دو بازیگر سرشناس ایرانی است. خواهر بزرگ‌تر او، مهراوه شریفی‌نیا نیز بازیگر است.

ملیکا شریفی‌نیا از همان کودکی با فضای هنری آشنا بود و در سال ۱۳۷۱، در سن ۶ سالگی، در فیلم «اوینار» به کارگردانی شهرام اسدی جلوی دوربین رفت. او در این فیلم نقش دختری را بازی کرد که در دوران قاجار زندگی می‌کرد.

ملیکا شریفی‌نیا در سال ۱۳۷۷، در سریال «داستان‌های نوروز» به کارگردانی مرضیه برومند، نقش آفرینی کرد. او در این سریال نقش یک دختر جوان را بازی کرد که در یک خانواده سنتی زندگی می‌کرد.

ملیکا شریفی‌نیا در سال ۱۳۸۸، با بازی در سریال «شمس‌العماره» به کارگردانی سامان مقدم به شهرت رسید. او در این سریال نقش «دریا» را بازی کرد که دختری جوان و ساده‌دل بود که در یک خانواده سنتی زندگی می‌کرد.

ملیکا شریفی‌نیا در فیلم‌های سینمایی متعددی نیز بازی کرده است. از جمله فیلم‌های شاخص او می‌توان به «مهمان مامان» (۱۳۸۲)، «دایره زنگی» (۱۳۸۶)، «خفه‌گی» (۱۳۹۵) و «خانه‌ای با پنجره‌های رو به آسمان» (۱۳۹۵) اشاره کرد.

ملیکا شریفی‌نیا علاوه بر بازیگری، در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی نیز فعالیت دارد. او در سال ۱۳۸۹، در رشته گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شد.
با سیرتاپیاز، از گذشته تا حال چهره‌ها را مرور کنید!


 

ملیکا شریفی‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون، در ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران متولد شد. او فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا، دو بازیگر سرشناس ایرانی است. خواهر بزرگ‌تر او، مهراوه شریفی‌نیا نیز بازیگر است. ملیکا شریفی‌نیا از همان کودکی با فضای هنری آشنا بود.