آتیلا پسیانی
آتیلا پسیانی
آتیلا پسیانی
آتیلا پسیانی
آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرد و برای اولین‌بار بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم «عفریت»، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد. پسیانی تا سال ۱۳۷۲ تقریباً سالی یک فیلم بازی کرد و از آن سال به بعد او با بازی‌های ماندگارش در فیلم‌های «روز شیطان»، «دوزن»، «نسل سوخته»، «آب و آتش»، «در کمال خونسردی»، «کشتی آنجلیکا»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و «مارمولک» در فهرست بازیگران توانای سینمای ایران قرار گرفت.

پسیانی در سال ۱۳۷۳ برای بازی در فیلم «در کمال خونسردی» (سیامک شایقی) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او همچنین در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم «مارمولک» (کمال تبریزی) جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

پسیانی علاوه بر فعالیت‌هایش در زمینه کارگردانی تئاتر و بازیگری سینما و تلویزیون، سابقه دستیاری کارگردان در چند اثر سینمایی از جمله دو فیلم با یک بلیت و بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ و بوی پیراهن یوسف ساخته ابراهیم حاتمی کیا را در کارنامه دارد.

آتیلا پسیانی
هنرمندان

آتیلا پسیانی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرد و برای اولین‌بار بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم «عفریت»، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.