امید عالیشاه
امید عالیشاه
امید عالیشاه
امید عالیشاه
امید عالیشاه


امید عالیشاه، بازیکن فوتبال، متولد 20 دی 1370 در ساری، یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر است. او که اصالتاً از روستای ارست در نزدیکی باداب سورت می‌باشد، فوتبالش را از سال 2004 در تیم پدیده ساری در رده جوانان این باشگاه شروع کرد. بعد از یک سال به تیم مقاومت ساری آمد و در سال 2007 به صنایع طلایی سمنان رفت. در تیم جوانان صنایع طلایی، عالیشاه یکی از مهره‌های کلیدی و تأثیرگذار تیم بود.

نخستین باشگاه حرفه‌ای عالیشاه نساجی مازندران بود که در آن 16 بازی و 3 گل به ثمر رساند. او در فصل بعد به نفت تهران پیوست، اما به دلیل مصدومیت نتوانست آنطور که باید و شاید در این تیم بدرخشد.

در فصل 92-93، عالیشاه به راه‌آهن تهران پیوست و در اولین سال حضورش در این تیم، با مجموع 1983 دقیقه بازی، 9 گل و 3 پاس گل داد. او در فصل بعد نیز عملکرد خوبی داشت، اما از هفته 26ام به دلیل مصدومیت نتوانست تیمش را تا انتهای لیگ همراهی کند.

با این حال، عملکرد فوق‌العاده عالیشاه در آن زمان مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تراکتور و استقلال، نظر فوتبال‌دوستان را به سمت خودش جلب کرد تا جایی که بعضی‌ها او را به عنوان پدیده لیگ برتر در سال 91-92 می‌دانستند.

در نهایت، عالیشاه در فصل 92-93 با انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس، با قراردادی 2 ساله به این تیم پیوست. او در ابتدا نیمکت‌نشین بود، اما با تلاش فراوان خود و درخشش در تمرینات، نظر علی دایی را به خود جلب کرد و در هفته پنجم مقابل ملوان به عنوان بازیکن ثابت به ترکیب رفت. او در این بازی عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود نشان داد و از آن پس، به یکی از مهره‌های کلیدی پرسپولیس تبدیل شد.

عالیشاه در پرسپولیس سابقه کاپیتانی را نیز دارد. او در سال 2017 بعد از اینکه 83 بار با لباس تیم پرسپولیس به میدان رفته بود، بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست.

عالیشاه در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است و با درخشش خود در پرسپولیس، توانسته به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم تبدیل شود. او با 14 گل در لیگ قهرمانان آسیا، بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در این مسابقات نیز محسوب می‌شود.

امید عالیشاه، بازیکن فوتبال، متولد 20 دی 1370 در ساری، یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر است. او که اصالتاً از روستای ارست در نزدیکی باداب سورت می‌باشد، فوتبالش را از سال 2004 در تیم پدیده ساری در رده جوانان این باشگاه شروع کرد. بعد از یک سال به تیم مقاومت ساری آمد و در سال 2007 به صنایع طلایی سمنان رفت.