اسدالله عسگر اولادی
اسدالله عسگر اولادی

اسدالله عسگر اولادی، نامی شناخته شده در دنیای تجارت ایران، از برجسته‌ترین بازرگانان ایرانی و معروف‌ترین صادرکننده خشکبار در کشورمان است. عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، و ثروت قابل توجه او، از جمله افتخارات و ویژگی‌های بارز این شخصیت برجسته به حساب می‌آیند.

فعالیت‌های اقتصادی:

صادرات پسته، زیره، میگو، میوه‌جات خشک و خاویار، و واردات شکر و لوازم خانگی، مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی عسگر اولادی را تشکیل می‌دهند. با وجود این حجم از فعالیت‌های گسترده، او خود را بازرگانی کوچک می‌داند و این نشان از تواضع و فروتنی این شخصیت بزرگ دارد.

دیدگاه‌های اقتصادی:

عسگر اولادی از طرفداران اقتصاد بازار و توسعه صادرات است و همواره از بخش خصوصی حمایت کرده است. او همچنین از منتقدان سیاست‌های اقتصادی برخی دولت‌ها بود..

شرکت حساس در سال ۱۳۳۲ فعالیت خود را آغاز کرد و عمده افزایش ثروت آن مربوط به دهه ۱۹۹۰ است

علاوه بر تجارت آجیل، عسگر اولادی در زمینه‌های دیگری مانند بانکداری، املاک، مستغلات و مراقبت‌های بهداشتی نیز فعالیت می‌کرد.

عسگر اولادی در ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در بیمارستان گاندی تهران درگذشت.

اسدالله عسگر اولادی، نامی شناخته شده در دنیای تجارت ایران، از برجسته‌ترین بازرگانان ایرانی و معروف‌ترین صادرکننده خشکبار در کشورمان است. عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، و ثروت قابل توجه او، از جمله افتخارات و ویژگی‌های بارز این شخصیت برجسته به حساب می‌آیند.