امیر آقایی
امیر آقایی
امیر آقایی

امیر آقایی، بازیگر محبوب و نام آشنا، در 10 مرداد 1354 در ارومیه چشم به جهان گشود. او در خانواده‌ای 4 نفری بزرگ شده و تنها یک خواهر به نام نرمین دارد.

تحصیلات و گام‌های نخست در هنر:

آقایی در رشته تئاتر تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده است. او پیش از ورود به دنیای بازیگری، فعالیت هنری خود را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد. دغدغه بازی در سینما همواره با او بود تا اینکه در سال اول دانشجویی، به صورت اتفاقی جایگزین یکی از بازیگران گروه تئاتر خانم آزیتا حاجیان شد و بدین ترتیب، فعالیت بازیگری خود را از سال 1375 آغاز کرد.

ازدواج:

امیر آقایی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است. او در برنامه دورهمی مهران مدیری در این باره گفت: "تاکنون هیچ وقت به خواستگاری نرفته‌ام. ازدواج مسئولیت بسیار بزرگی است. هرگاه این توانایی را در خود ببینم که بتوانم بار دیگری را بر دوش بکشم، حتماً ازدواج می‌کنم."

فعالیت‌های هنری:

علاوه بر بازیگری، آقایی در زمینه‌های دیگری مانند نویسندگی، نقاشی و عکاسی نیز فعالیت دارد. او مجموعه شعری با نام "بیدها در باد" سروده که در سال 1389 منتشر شده است. با این حال، او بازیگری را حرفه اصلی خود می‌داند و فعالیت‌های دیگر را علاقه فردی خود قلمداد می‌کند.

آغاز درخشش:

آقایی در سال 1380 با بازی در فیلم "ارتفاع پست" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به طور حرفه‌ای وارد دنیای سینما شد. او با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی مانند "خاک سرخ"، "زن دوم"، "شنای پروانه" و "آقازاده" به شهرت و محبوبیت فراوانی دست یافت.

افتخارات:

آقایی در طول فعالیت هنری خود، جوایز و افتخارات متعددی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم "شنای پروانه" دریافت کرده است.

. ترین بازیگران حال حاضر ایران است. او با تلاش و پشتکار خود، مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرد و به جایگاهی رفیع در دنیای هنر دست یافت.

امیر آقایی
هنرمندان

امیر آقایی، بازیگر محبوب و نام آشنا، در 10 مرداد 1354 در ارومیه چشم به جهان گشود. او در خانواده‌ای 4 نفری بزرگ شده و تنها یک خواهر به نام نرمین دارد. تحصیلات و گام‌های نخست در هنر: آقایی در رشته تئاتر تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده است. او پیش از ورود به دنیای بازیگری، فعالیت هنری خود را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد.