بهنام صفوی
بهنام صفوی
بهنام صفوی
بهنام صفوی
بهنام صفوی


بهنام صفوی در ۱۵ تیر ۱۳۶۲ در شیراز متولد شد. او پس از تولد به بندر ماهشهر رفت و تا ۱۶ سالگی در آنجا زندگی کرد. پدرش کارمند بازنشسته و مادرش خانه‌دار است. او دو خواهر به نام‌های مهرناز و مهناز دارد.

علاقه به موسیقی از دوران کودکی

بهنام صفوی از دوران کودکی به موسیقی علاقه داشت. او در سال سوم راهنمایی بود که با یک پیانو در خانه یکی از بستگان خود آشنا شد و از آن زمان به موسیقی علاقه‌مند شد.

پیانو، اولین عشق

بهنام صفوی از ۱۷ سالگی به مدت پنج سال با پیانو فقط نوازندگی می‌کرد. او در ابتدا به سبک کلاسیک علاقه داشت، اما بعد از مدتی این سبک برایش خسته‌کننده شد. او با یادگیری پیانو و نواختن آهنگ‌های مختلف، به آهنگسازی و خوانندگی علاقه‌مند شد.

آغاز فعالیت حرفه‌ای

بهنام صفوی در سال ۱۳۹۰ در ۲۲ سالگی قبل از رفتن به خدمت سربازی، قطعه «بدون تو تنهام» را منتشر کرد. سپس قطعه دیگری بنام «کابوس» را منتشر کرد. تنظیم این قطعات از خودش بود، اما بازخورد خاصی از آنها نگرفت.

شهرت با «ماه عسل»

بهنام صفوی در سال ۱۳۹۶ قطعه «من بی قرارم» را منتشر کرد. این قطعه به عنوان تیتراژ پایانی برنامه تلویزیونی «ماه عسل» پخش شد و باعث شهرت بهنام صفوی شد.

شباهت به احسان خواجه‌امیری

بسیاری از مردم صدای بهنام صفوی را شبیه به صدای احسان خواجه‌امیری می‌دانند. بهنام صفوی در این باره می‌گوید: «این چیزی نیست که در اختیار من باشد. خواننده‌های دیگری هم داشته‌ایم که صدایشان شبیه به خواننده‌ دیگری بوده است. من این را نکته‌ بدی نمی‌دانم. زمانی که احسان خواجه‌امیری هم آغاز به کار کرد، خیلی‌ها فضای کاری‌اش را نزدیک به محمد اصفهانی می‌دانستند.»

ازدواج و حاشیه

بهنام صفوی در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ وقتی ۲۸ ساله بود با خانم مرجان فراشی ازدواج کرد. او در این باره می‌گوید: «همکارانم می‌گفتند که بعد از ازدواج میزان طرفدارانم کم می‌شود اما با قاطعیت می‌گویم اگر کسی با ازدواجم می‌خواهد طرفدارم نباشد اصلا همان بهتر است. من مگر جدا از مردم عادی هستم و نباید زندگی کنم؟ الان کنار همسرم پرانرژی‌تر از قبل دارم کار می‌کنم و هیچ مشکلی هم از این بابت ندارم.»

خواننده‌های مورد علاقه

بهنام صفوی از بین خوانندگان ایرانی رضا صادقی و محمد علیزاده را هم دوست دارد. اما احسان خواجه‌امیری خواننده‌ای بود که او از ابتدا طرفدارش بود و بیشترین الگو در کارهایش را از او گرفته است. او در موسیقی سنتی هم بیش از همه به استاد ایرج علاقه دارد. صدای مرحوم استاد محمدرضا شجریان، همایون شجریان و مرحوم بنان را هم دوست دارد.

بهنام صفوی  یکی از خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ ایران بود. او در آثار خود از سبک‌های مختلفی استفاده می‌کرد و توانست با صدای خاص خود مخاطبان زیادی را جذب کند

بهنام صفوی
هنرمندان

بهنام صفوی در ۱۵ تیر ۱۳۶۲ در شیراز متولد شد. او پس از تولد به بندر ماهشهر رفت و تا ۱۶ سالگی در آنجا زندگی کرد. پدرش کارمند بازنشسته و مادرش خانه‌دار است. او دو خواهر به نام‌های مهرناز و مهناز دارد.