علی یاسینی
علی یاسینی
علی یاسینی

علی یاسینی خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز جوان و پرطرفدار ایرانی است که در 14 آذر 1375 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته معماری است و 193 سانتی‌متر قد و 85 کیلوگرم وزن دارد.

خانواده

علی یاسینی در یک خانواده چهار نفره با یک خواهر بزرگ شده است. پدر او مرتضی یاسینی است که در برخی از کنسرت‌های او شرکت کرده و با هم عکس‌هایی نیز دارند. اطلاعات دقیقی در مورد پدر علی یاسینی تا به امروز شنیده نشده است، اما به گفته خیلی از افراد پدر او یکی از تاجران ایرانی است.

شروع فعالیت

علی یاسینی فعالیت خود را در سال 1387 و در سن 12 سالگی با یادگیری گیتار آغاز کرد. سپس کم‌کم درگیر ترانه‌سرایی شد تا اینکه در سال 1394 و در سن 18 سالگی اولین آهنگ خود به نام «افسردگی» را منتشر کرد که مورد استقبال قرار گرفت. 

درخشش

بعد از قطعه «افسردگی»، علی یاسینی در سال 1395 دومین آهنگ خود به نام «تلخ» را نیز منتشر کرد که صدای او را بیشتر به مردم معرفی کرد. سپس انتشار قطعه «نترس» شهرت او را فراگیر کرد. علی یاسینی حالا با موسسه فرهنگی و هنری آراد فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

اولین کنسرت

علی یاسینی در 21 اسفند 1397 و در حالی که 22 ساله بود به عنوان جوانترین خواننده پاپ توانست نخستین بار در تالار وزارت کشور روی صحنه برود. او در این کنسرت منتخبی از قطعات محبوب خود را اجرا کرد و از آن زمان به بعد به‌صورت جدی در اغلب شهرهای ایران کنسرت برگزار کرده است.

وضعیت ازدواج و همسر علی یاسینی

از وضعیت ازدواج و همسر علی یاسینی اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما او در مصاحبه‌ای با یکی از مجلات موسیقی گفت که هنوز ازدواج نکرده است.

آلبوم‌ها

علی یاسینی تاکنون سه آلبوم رسمی منتشر کرده است:

24 (1397)
آغاز اینجاست (1399)
ریل (1401)
همچنین او تک‌آهنگ‌های زیادی نیز منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به «دیوار»، «چراغونی»، «بدترین»، «میرسه خبرا» و «بهتر از منه» اشاره کرد.

علی یاسینی یکی از محبوب‌ترین خوانندگان پاپ ایرانی است که با صدای خاص و ترانه‌های عاشقانه‌اش توانسته به شهرت زیادی دست یابد. او در سال‌های اخیر به یکی از چهره‌های پرکار موسیقی ایران تبدیل شده است و به‌صورت مداوم در حال انتشار آهنگ‌های جدید است.

 

علی یاسینی
هنرمندان

ی یاسینی در یک خانواده چهار نفره با یک خواهر بزرگ شده است. پدر او مرتضی یاسینی است که در برخی از کنسرت‌های او شرکت کرده و با هم عکس‌هایی نیز دارند. اطلاعات دقیقی در مورد پدر علی یاسینی تا به امروز شنیده نشده است، اما به گفته خیلی از افراد پدر او یکی از تاجران ایرانی است.