بتسی جانسون

بتسی جانسون (Betsey Johnson)، یک طراح مد آمریکایی، در تاریخ 10 اوت 1942 در وترسفیلد، کانکتیکات، آمریکا، به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در کلاس‌های رقص گذراند و این تجربه عشق او به لباس را رشد داد. طراحی‌های بی‌نظیر او صنعت مد را از دهه 1960 به طرز چشمگیری تغییر داد. در سال 1969، او یک بوتیک به نام "Betsey Bunky Nini" در شهر نیویورک راه‌اندازی کرد. همچنین در دهه 1970، کنترل برند مد "Alley Cat" را در دست گرفت که در آن زمان بین نوازندگان راک اند رول محبوب بود. او همچنین در سپتامبر 1971 جایزه منتقدان مد کوتی (Coty) را دریافت کرد.

در سال 1978، بتسی جانسون خط مد خود را راه‌اندازی کرد. او بیشتر به خاطر طرح‌های زنانه و عجیب و غریبش شناخته شده است. خلاقیت و تخیل بتسی جانسون در طراحی‌های او آشکار بوده و دائماً با زمان تغییر پیدا کرده است، اما با این حال به خود و زیبایی‌شناسی طراحی شخصیش وفادار مانده است، اما همچنان اشتیاق طراحی را در دل خود نهفته دارد.

یک طراح مد آمریکایی، در تاریخ 10 اوت 1942 در وترسفیلد، کانکتیکات، آمریکا، به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در کلاس‌های رقص گذراند و این تجربه عشق او به لباس را رشد داد.در سال 1978، بتسی جانسون خط مد خود را راه‌اندازی کرد. او بیشتر به خاطر طرح‌های زنانه و عجیب و غریبش شناخته شده است.