جک لمون
جک لمون
جک لمون

جک لمون، بازیگر آمریکایی، متولد ۲ فوریه ۱۹۲۵ در ماساچوست آمریکا بود. او در جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی آمریکا حضور داشت و پس از آن به نیویورک رفت و در آن شهر حرفه بازیگری خود را آغاز کرد. لمون را بیشتر برای حضور در فیلم‌های کمدی به یاد می‌آورند، اما نقش‌آفرینی‌های او در ژانر درام نیز دست کمی از فیلم‌های کمدی او ندارند. 
Image of جک لمون در فیلم آپارتمانOpens in a new window
www.digikala.com
جک لمون در فیلم آپارتمان

لمون در سال ۱۹۵۵ برای بازی در فیلم «آقای رابرتس» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. او در سال ۱۹۷۳ نیز برای بازی در فیلم «ببر را نجات بده» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

لمون در طول دوران بازیگری خود، در فیلم‌های متعددی بازی کرد و جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرد. برخی از فیلم‌های معروف او عبارتند از:

آپارتمان (۱۹۶۰)
شیرینی ثروت (۱۹۶۶)
زوج عجیب (۱۹۶۸)
۱۲ مرد خشمگین (۱۹۵۷)
گلن‌گری گلن‌راس (۱۹۹۲)
لمون در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۱، در سن ۷۶ سالگی، بر اثر سرطان ریه درگذشت. او یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران سینمای آمریکا بود و نقش‌آفرینی‌های ماندگار او، همچنان در یاد مخاطبان زنده است.

جک لمون
هنرمندان

جک لمون، بازیگر آمریکایی، متولد ۲ فوریه ۱۹۲۵ در ماساچوست آمریکا بود. او در جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی آمریکا حضور داشت و پس از آن به نیویورک رفت و در آن شهر حرفه بازیگری خود را آغاز کرد.