آرمین سهرابیان
آرمین سهرابیان
آرمین سهرابیان

آرمین سهرابیان متولد 4 مرداد 1374 در روستای سرکلاته خرابشهر گلستان است. او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و از 11 سالگی فعالیت خود را در تیم شموشک گلستان آغاز کرد.

سهرابیان در 12 سالگی به عضویت تیم ملی نونهالان درآمد و در 14 سالگی از شموشک خداحافظی کرد و وارد تیم ملی نوجوانان شد. او در تیم ملی جوانان نیز درخشید و 10 بازی رسمی برای این تیم انجام داد و 2 گل نیز به ثمر رساند.

پس از درخشش در تیم ملی، سهرابیان در سال 1389 زمانی که 15 ساله بود جذب آکادمی سپاهان اصفهان شد. او در آکادمی سپاهان به مدت چهار سال رشد کرد و در سال 1393 که 19 ساله بود توانست به تیم بزرگسالان این باشگاه راه یابد.

سهرابیان در اولین فصل حضورش در تیم بزرگسالان سپاهان موفق شد به همراه این تیم قهرمان لیگ برتر ایران شود. او در ادامه نیز در سپاهان به یکی از بازیکنان ثابت و تأثیرگذار این تیم تبدیل شد.

در سال 1396، سهرابیان با قراردادی دو ساله به استقلال تهران پیوست. او در نخستین فصل حضورش با استقلال در جام حذفی به قهرمانی رسید.

سهرابیان در سال 1397 در دیدار استقلال و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا درخشش خیره کننده ای داشت. او در این دیدار در صحنه برخوردش با مدافع ذوب آهن در محوطه جریمه توانست پنالتی بگیرد. با گل شدن این پنالتی توسط مامه بابا تیام، استقلال به مرحله بعدی صعود کرد.

در اسفند ماه 1396، برخورد غیرعمد و فوتبالی سهرابیان با لئاندرو پادوانی سلین در زمین بازی در مسابقه استقلال و فولاد باعث مصدومیت شدید این بازیکن برزیلی شد. شدت مصدومیت و جا به جایی مهره از ناحیه گردن باعث شد پادوانی فلج شود و دیگر امکان بازی پیدا نکند.

سهرابیان در تاریخ 11 شهریور 1397 برای نخستین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد. او در نخستین بازی ملی خود در دیدار دوستانه مقابل قطر به میدان رفت.

سهرابیان در حال حاضر یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فوتبال ایران است و به عنوان یکی از مدافعان خوش آتیه فوتبال ایران شناخته می شود.

 

آرمین سهرابیان متولد 4 مرداد 1374 در روستای سرکلاته خرابشهر گلستان است. او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و از 11 سالگی فعالیت خود را در تیم شموشک گلستان آغاز کرد. سهرابیان در 12 سالگی به عضویت تیم ملی نونهالان درآمد و در 14 سالگی از شموشک خداحافظی کرد و وارد تیم ملی نوجوانان شد.