لیلا عراقیان
لیلا عراقیان

شروع از نقاشی و ریاضی:

لیلا عراقیان، معمار برجسته ایرانی، در سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. او در دوره دبیرستان رشته ریاضی را برگزید، اما علاقه‌ی وافر به نقاشی، او را به سمت معماری رهنمون کرد. برای لیلا، معماری تجلی‌ای از هم‌آمیزی ریاضیات و نقاشی بود که به شدت او را مجذوب خود کرده بود. در سال ۱۳۸۰، وی به دانشگاه شهید بهشتی رفت و در رشته معماری به تحصیل مشغول شد و مدرک کارشناسی این رشته را اخذ کرد.

از دیبا تا پل طبیعت:

در سال ۱۳۸۴، لیلا به همراه همکار و همسرش، علیرضا بهزادی، شرکت "سازه‌های پارچه‌ای دیبا" را تأسیس کردند. دیبا با اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های چادری، از جمله پارک آب و آتش تهران، به شهرت قابل‌توجهی دست یافت. نقطه عطف دوران حرفه‌ای لیلا، شرکت در مسابقه طراحی "پل طبیعت" بود. طرح نوآورانه و جذاب لیلا و علیرضا برگزیده شد و اینچنین بود که اولین پل صرفاً پیاده‌رو در ایران، با سه طبقه و سه ستون، طراحی و اجرا شد. پل طبیعت با طول ۲۷۰ متر و وزن 2000 تن، بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می‌کند.

افتخارات و تأثیرگذاری:

پل طبیعت به واسطه طراحی منحصر به فرد و کارکردهای متنوع، جوایز متعددی را در سطح ملی و بین‌المللی، از جمله جایزه معتبر "آرکیتایزر+A" را به خود اختصاص داده است. لیلا عراقیان در سن 25 سالگی با طراحی پل طبیعت، گامی بلند در عرصه معماری برداشت و پس از دو سال تلاش، در سال 1393، شاهد افتتاح این پل زیبا و ماندگار بود.

 

 

لیلا عراقیان
علم و فناوری

لیلا عراقیان، معمار برجسته پل طبیعت، در سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. او در ابتدا رشته ریاضی را در دیپلم به پایان رساند، اما به دلیل علاقه‌ی خاص خود به نقاشی، به معماری روی آورد. برای لیلا، معماری ترکیبی از ریاضیات و نقاشی بود که او را جذب خود کرد.