مکنزی اسکات

مکنزی اسکات: نیکوکار میلیاردری که به دنبال تغییر جهان است

مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار آمازون، یکی از ثروتمندترین زنان جهان است. او با ثروتی بیش از ۵۸ میلیارد دلار، در رتبه دهم فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

اسکات در سال ۲۰۱۹ پس از ۲۵ سال زندگی مشترک از بزوس جدا شد و سهم خود از سهام آمازون را به دست آورد. او بلافاصله اعلام کرد که نیمی از ثروت خود را به امور خیریه اهدا خواهد کرد.

از آن زمان تاکنون، اسکات بیش از ۱۴ میلیارد دلار به بیش از ۹۰۰ سازمان خیریه در سراسر جهان اهدا کرده است. این سازمان‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش، فقرزدایی، حقوق بشر و محیط زیست فعالیت می‌کنند.

اسکات در انتخاب سازمان‌های خیریه مورد حمایت خود دقت زیادی می‌کند. او بر روی سازمان‌های کوچک و محلی که تأثیر مستقیمی بر زندگی افراد دارند تمرکز دارد.

اسکات در سال ۲۰۲۱ ۷/ ۲ میلیارد دلار به ۲۸۶ سازمان خیریه اهدا کرد. این مبلغ بیشترین کمک مالی خیریه‌ای در تاریخ ایالات متحده بود.

اسکات در سال ۲۰۲۰ نیز ۸/ ۵ میلیارد دلار به ۵۰۰ سازمان خیریه اهدا کرد. این کمک مالی به سازمان‌هایی اختصاص یافت که در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ به افراد آسیب‌دیده کمک می‌کردند.

اسکات در سال ۲۰۲۳ با دن جیوت، معلم علوم، ازدواج کرد. این زوج در حال حاضر در سیاتل زندگی می‌کنند.

اسکات یک نیکوکار فعال و متعهد است که به دنبال تغییر جهان است. او با اهدای ثروت خود به سازمان‌های خیریه، تأثیر مثبتی بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان گذاشته است.

مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار آمازون، یکی از ثروتمندترین زنان جهان است. او با ثروتی بیش از ۵۸ میلیارد دلار، در رتبه دهم فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. اسکات در سال ۲۰۱۹ پس از ۲۵ سال زندگی مشترک از بزوس جدا شد و سهم خود از سهام آمازون را به دست آورد.