حامد آهنگی
حامد آهنگی
حامد آهنگی
حامد آهنگی
حامد آهنگی
حامد آهنگی

حامد آهنگی، کمدین محبوب ایرانی

حامد آهنگی، بازیگر و کمدین محبوب ایرانی، در 17 تیر ماه 1358 در بندر انزلی متولد شد. او در یک خانواده پنج نفره به دنیا آمد و تنها یک خواهر دارد. پدر و برادر بزرگترش را در سنین جوانی از دست داده است.

آهنگی از دوران کودکی به فوتبال علاقه داشت و در رده‌های پایه تیم ملوان بندرانزلی بازی می‌کرد. اما پس از مدتی، فوتبال را کنار گذاشت و به بازیگری روی آورد.

او کار هنری خود را از 14 سالگی و در سال 1372 با گروه‌های نمایشی در بندر انزلی آغاز کرد. در سال 1376، در نمایش درام به کارگردانی مرحوم محمدعلی انتظاری در جشنواره تئاتر دانش‌آموزی استان حضور یافت و توانست جایزه بازیگری بگیرد.

آهنگی از سال 1380 کار در جُنگ شبانه را در کنار رضا نظری (کمدین) شروع کرد و از سال 1384 بعنوان بازیگر اصلی وارد یک گروه نمایشی شد. او در سال 1390، با بازی در سریال «قهوه تلخ» به شهرت رسید.

آهنگی در سال 1386، در تئاتر با همسرش صفورا آغاسی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج گشت. ثمره این ازدواج تنها یک پسر بنام «آراد» متولد سال 1392 می باشد.

آهنگی در کنار بازیگری، به نویسندگی و کارگردانی نیز مشغول است. او نمایش‌های مختلفی از جمله «سفر پرماجرا»، «کنکور»، «ماهواره 1 و 2»، «کلاس درس»، «داماد تصادفی»، «منشی قلابی» و … را نویسندگی و کارگردانی کرده است.

آهنگی یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های ایرانی است و طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد. او با بازی‌های طنز خود، مخاطبان را به خنده می‌اندازد و لحظات خوشی را برای آنها رقم می‌زند.

حامد آهنگی
هنرمندان

حامد آهنگی، بازیگر و کمدین محبوب ایرانی، در 17 تیر ماه 1358 در بندر انزلی متولد شد. او در یک خانواده پنج نفره به دنیا آمد و تنها یک خواهر دارد. پدر و برادر بزرگترش را در سنین جوانی از دست داده است. آهنگی از دوران کودکی به فوتبال علاقه داشت و در رده‌های پایه تیم ملوان بندرانزلی بازی می‌کرد.