حبیب رضایی
حبیب رضایی

حبیب رضایی در ۱۲ فوریه ۱۹۷۰ در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس رشته مدیریت بیمارستانی از دانشگاه تهران ادامه داد.

رضایی در سال ۱۳۷۳ بازی در تئاترهای دانشجویی را آغاز کرد. او سپس در سال ۱۳۷۴ در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و در سال ۱۳۷۵ با معرفی مسعود رسام برای بازی در سریال «خانه سبز» دعوت شد.

رضایی در سال ۱۳۷۶ بازی در سینما را با فیلم «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز کرد. او برای بازی در این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از هفدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

«بمانی»، «من ترانه ۱۵ سال دارم» و «ارتفاع پست» سه فیلم دیگر رضایی تا قبل از اولین سیمرغ کارنامه کاری او بودند.

رضایی در سال ۱۳۸۱ برای بازی در فیلم «اینجا چراغی روشن است» به کارگردانی رضا میرکریمی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد.

او در ادامه فعالیت هنری‌اش، همواره با کارگردان‌های شاخص و مطرحی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، کمال تبریزی، رسول صدرعاملی و حمید نعمت‌الله کار کرد و نقش‌های مکمل فیلم‌های خوب را به نقش‌های اصلی فیلم‌های متوسط و معمولی ترجیح داد.

بازی در سریال «هم‌گناه» تا این لحظه آخرین فعالیت هنری رضایی در عرصه تصویر محسوب می‌شود.

حبیب رضایی
هنرمندان

حبیب رضایی در ۱۲ فوریه ۱۹۷۰ در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس رشته مدیریت بیمارستانی از دانشگاه تهران ادامه داد. رضایی در سال ۱۳۷۳ بازی در تئاترهای دانشجویی را آغاز کرد. او سپس در سال ۱۳۷۴ در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و در سال ۱۳۷۵ با معرفی مسعود رسام برای بازی در سریال «خانه سبز» دعوت شد