مرجانه گلچین
مرجانه گلچین
مرجانه گلچین
مرجانه گلچین

مرجانه گلچین: بازیگری که از کودکی عاشق هنر بود

مرجانه گلچین، بازیگر محبوب و پرکار ایرانی، در دوم اسفند ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. او فرزند آخر خانواده و دارای شش خواهر و برادر است. پدرش آذری و مادرش شمالی بود. مرجانه در کودکی پدرش را از دست داد.

او از سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ‌التحصیل شد. سپس به تشویق خواهرش منیژه که خود بازیگر بود، بر روی صحنه تئاتر رفت.

ورود به تلویزیون

مرجانه گلچین با بازی در سریال «آینه» در سال ۱۳۶۴ وارد تلویزیون شد. او در این سریال نقش «مریم» را بازی می‌کرد. پس از آن در سریال‌های «گل مریم»، «قصه زندگی»، «پرنده کوچک خوشبختی» و «مدرسه مادربزرگ‌ها» به ایفای نقش پرداخت.

بازی در سینما

مرجانه گلچین در سال ۱۳۶۶ با بازی در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» ساخته پوران درخشنده وارد سینما شد. او در این فیلم نقش «محترم» را بازی می‌کرد. پس از آن در فیلم‌های «شب بیست و نهم»، «دو نیمه سیب»، «متهم»، «دام»، «سلام به انتظار» و «ضربه طوفان» به ایفای نقش پرداخت.

ازدواج و مهاجرت

مرجانه گلچین در سال ۱۳۷۴ با کریم آتشی، کارگردان و تهیه‌کننده سینما ازدواج کرد. این ازدواج دوام چندانی نداشت و در سال ۱۳۷۵ منجر به طلاق شد.

مرجانه گلچین پس از ازدواج با کریم آتشی به مدت ۱۰ سال از ایران مهاجرت کرد و در انگلیس زندگی کرد. او در این مدت به تحصیل در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره پرداخت.

بازگشت به ایران

مرجانه گلچین در سال ۱۳۸۵ پس از ۱۰ سال به ایران بازگشت. او پس از بازگشت به ایران در سریال‌های «زیرزمین»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «پاورچین»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «زن بابا»، «نون خ» و «شاهگوش» به ایفای نقش پرداخت.

بازی در نقش‌های طنز

مرجانه گلچین در ابتدا در ژانر جدی و موقعیت‌های اجتماعی بازی می‌کرد. اما از سریال «زیرزمین» بود که او رنگ جدیدی به بازی خود داد و کمدی را هم تجربه کرد. پس از آن بازی‌های متفاوت و درخشانی را از او شاهد بودیم.

بازی‌های ماندگار

بازی مرجانه گلچین در فیلم‌های «پرنده کوچک خوشبختی»، «شب بیست و نهم» و «چشم‌هایم برای تو» در ذهن مخاطب عام مانده است. او در این فیلم‌ها نقش‌های ماندگاری را ایفا کرده است.

مرجانه گلچین اکنون

مرجانه گلچین در حال حاضر یکی از بازیگران پرکار و محبوب تلویزیون است. او در سریال‌های جدیدی مانند «خوشنام» و «آقای رئیسی» به ایفای نقش می‌پردازد.

مرجانه گلچین بازیگری است که از کودکی عاشق هنر بود. او از سنین نوجوانی وارد عرصه هنر شد و با تلاش و پشتکار توانست به موفقیت‌های زیادی دست یابد. او اکنون یکی از بازیگران محبوب و پرکار تلویزیون است.

 

مرجانه گلچین
هنرمندان

مرجانه گلچین، بازیگر محبوب و پرکار ایرانی، در دوم اسفند ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. او فرزند آخر خانواده و دارای شش خواهر و برادر است. پدرش آذری و مادرش شمالی بود. مرجانه در کودکی پدرش را از دست داد. او از سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ‌التحصیل شد.