بهنام بانی
بهنام بانی
بهنام بانی


بهنام بانی در 11 مهرماه سال 1366 در دامغان به دنیا آمد. او از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و در 8 سالگی قاری قرآن بود. پدرش نوازنده آکاردئون بود و بهنام آموزش ابتدایی نوازندگی را نزد پدرش آموخت.

بهنام بانی در سال 1385 در رشته مهندسی عمران در دانشگاه دامغان پذیرفته شد و تا مقطع کارشناسی تحصیل کرد. او در دوران دانشجویی به همکاری با گروه موسیقی روژان پرداخت و در کنار مهدی یغمایی که در این گروه فعالیت می‌کرد، حضور جدی‌تری را در دنیای هنر تجربه کرد.

بهنام بانی در سال 1392 با انتشار تک‌آهنگ «علاقه خاص» به شهرت رسید. این آهنگ با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد و بهنام بانی را به یکی از خواننده‌های محبوب پاپ تبدیل کرد.

او در سال‌های بعد نیز با انتشار تک‌آهنگ‌های «عاشقتم»، «آسمان»، «تو دلم»، «دیوونه‌وار»، «کجایی» و «خیلی ممنون» به محبوبیت خود افزود و به یکی از پرطرفدارترین خواننده‌های پاپ ایران تبدیل شد.

بهنام بانی تاکنون کنسرت‌های متعددی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده است. اولین کنسرت او در سال 1396 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد.

بهنام بانی مجرد است و علاقه زیادی به ورزش فوتبال دارد. او طرفدار تیم استقلال تهران است و در تیم فوتبال هنرمندان نیز بازی می‌کند.

آثار بهنام بانی

علاقه خاص (1392)
عاشقتم (1393)
آسمان (1394)
تو دلم (1395)
دیوونه‌وار (1396)
کجایی (1397)
خیلی ممنون (1398)
یه کاری کن (1399)
یه طرفم تو یه طرفم غم (1400)
می‌خندم (1401)
جوایز و افتخارات بهنام بانی

تندیس بهترین خواننده پاپ سال 1393 از جشنواره موسیقی ما
تندیس بهترین خواننده پاپ سال 1394 از جشنواره موسیقی ما
تندیس بهترین خواننده پاپ سال 1395 از جشنواره موسیقی ما
تندیس بهترین خواننده پاپ سال 1396 از جشنواره موسیقی ما
سخن پایانی

بهنام بانی یکی از خواننده‌های جوان و پرطرفدار پاپ ایران است که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی در این حوزه کسب کند. او با انتشار آهنگ‌های پرطرفدار و برگزاری کنسرت‌های متعدد، به یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های موسیقی پاپ ایران تبدیل شده است.

بهنام بانی
هنرمندان

بهنام بانی در 11 مهرماه سال 1366 در دامغان به دنیا آمد. او از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و در 8 سالگی قاری قرآن بود. پدرش نوازنده آکاردئون بود و بهنام آموزش ابتدایی نوازندگی را نزد پدرش آموخت. بهنام بانی در سال 1385 در رشته مهندسی عمران در دانشگاه دامغان پذیرفته شد و تا مقطع کارشناسی تحصیل کرد.