مانی رهنما
مانی رهنما
مانی رهنما

مانی رهنما خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز ایرانی است که در تیر ماه 1350 در تهران متولد شد. او از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و از 14 سالگی با یادگیری پیانو، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

آغاز فعالیت

مانی رهنما در سال 1371 به نزد بابک بیات رفت و از همان جا فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او در طی 6 سال کار با بابک بیات، اصول خوانندگی را فرا گرفت و سبک صدای خود را نیز پیدا کرد. در سال 1376، مانی رهنما در فیلم «مرسدس» به کارگردانی مسعود کیمیایی، قطعه «پرنده» را اجرا کرد که به یکی از آثار ماندگار موسیقی پاپ ایران تبدیل شد.

موفقیت

مانی رهنما در سال 1377، در اولین جشنواره موسیقی پاپ، موفق به دریافت جایزه بهترین خواننده شد. او در سال‌های بعد، آلبوم‌های متعددی را منتشر کرد که از جمله آنها می‌توان به «فصل پرواز»، «آخرین غزل»، «کجا به خنده می‌رسیم»، «من و تو»، «با خودم می‌رقصم» و «ریل» اشاره کرد.

زندگی شخصی

مانی رهنما در سال 1377 با صبا راد، مجری تلویزیون، ازدواج کرد. این زوج یک پسر به نام پارسا دارند.

آلبوم «کجا به خنده می‌رسیم»

مانی رهنما در سال 1389، آلبومی پیانویی به نام «کجا به خنده می‌رسیم» را منتشر کرد. این آلبوم شامل 10 قطعه بود که تمام آنها با پیانو اجرا شده بودند. «کجا به خنده می‌رسیم» یکی از آلبوم‌های موفق مانی رهنما بود و به خاطر فضای خاص خود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مانی رهنما، یکی از محبوب‌ترین خوانندگان پاپ ایرانی است که با صدای خاص و ترانه‌های عاشقانه‌اش توانسته به شهرت زیادی دست یابد. او در سال‌های اخیر به یکی از چهره‌های پرکار موسیقی ایران تبدیل شده است و به‌صورت مداوم در حال انتشار آهنگ‌های جدید است.

 

مانی رهنما
هنرمندان

مانی رهنما در سال 1371 به نزد بابک بیات رفت و از همان جا فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او در طی 6 سال کار با بابک بیات، اصول خوانندگی را فرا گرفت و سبک صدای خود را نیز پیدا کرد. در سال 1376، مانی رهنما در فیلم «مرسدس» به کارگردانی مسعود کیمیایی، قطعه «پرنده» را اجرا کرد.