غلامرضا عنایتی
غلامرضا عنایتی
غلامرضا عنایتی

رضا عنایتی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در تاریخ 1 مهر 1355 در شهر مشهد به دنیا آمد. او با حضور در تیم‌های ابومسلم خراسان و استقلال تهران، سه بار به عنوان آقای گل در لیگ ایران انتخاب شد و با زدن 121 گل، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است.

رضا عنایتی، عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران و برترین گل‌زن کنونی کل ادوار لیگ برتر است. پس از گذراندن مدتی در لیگ امارات، او به لیگ ایران بازگشت و در فصل 92-93، با زدن 13 گل، دومین گلزن برتر لیگ برتر ایران شد.

رضا عنایتی، رکورددار دربی

رضا عنایتی با شرکت در دربی 80، در سن 39 سال و 24 روز، مسن‌ترین بازیکن تاریخ دربی‌های شهرآورد پرسپولیس و استقلال شد.

رضا عنایتی، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران

گفتگویی با رضا عنایتی

«فرزندان فوتبالی من»

«من چهار پسر دارم. معین، امید و آریا و آرمیا كه دوقلو هستند. سه تا از پسرانم فوتبالی هستند؛ معین، امید و آرمیا كه اتفاقا هر سه، هم‌پست من هستند و دوست دارند مهاجم فوتبال باشند. در بین پسرانم آریا ـ یكی از دوقلوها ـ اصلا هیچ نشانه‌‌ای از علاقه به فوتبال ندارد. نمی‌دانم همین‌طور می‌ماند یا تغییر می‌كند!»

«چالش‌های داشتن چهار فرزند»

«پدر چهار فرزند بودن شرایط حساسی است. باید همیشه و در هر لحظه‌ای خیلی از جوانب را در نظر بگیرم. همیشه سعی می‌كنم در درجه اول برای آنها پدر و دوست خوبی باشم. من تمام تلاشم را می‌كنم كه در حد توانم به خواسته‌های آنها عمل كنم؛ البته این یك مساله دوطرفه است و آنها هم خواسته‌های مرا برآورده می‌كنند؛ یعنی مساله كاملا دوطرفه است.»

«پیگیری فوتبال پسرها»

«تا جایی‌كه بتوانم و فرصت داشته باشم سعی می‌كنم فوتبال پسرهایم را دنبال كنم. هر موقع فرصت كنم سعی می‌كنم در تمرینات تیم معین (پسر بزرگ‌ترم) شركت كنم. البته فرصت من خیلی كم است و همیشه درگیر تمرینات و مسابقات خودم هستم اما در همان زمان‌های اندكی هم كه دارم بیشتر به تمرینات معین سر می‌زنم.»

«اول درس و بعد فوتبال»

«من همیشه به فرزندانم می‌گویم در درجه اول درس را اولویت خود قرار دهند و بعد از آن به سایر علایق‌شان مثل فوتبال و. . . بپردازند؛ یعنی تحصیلات می‌تواند مثل یك راهنما در زندگی برای آنها باشد. اگر آنها می‌خواهند در زندگی موفق شوند باید در زندگی‌شان اولویت‌بندی داشته باشند. در درجه اول باید به درس‌شان بها بدهند و پس از آن برای فوتبال وقت بگذارند.»

رضا عنایتی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در تاریخ 1 مهر 1355 در شهر مشهد به دنیا آمد. او با حضور در تیم‌های ابومسلم خراسان و استقلال تهران، سه بار به عنوان آقای گل در لیگ ایران انتخاب شد و با زدن 121 گل، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است