رضا صادقی
رضا صادقی
رضا صادقی
رضا صادقی

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ، آهنگساز، ترانه‌سرا، و بازیگر ایرانی است. او در ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در بندرعباس متولد شد.

صادقی در کودکی به تلاوت قرآن علاقه‌مند بود و در مسابقات قرآنی نیز شرکت می‌کرد. اما علاقه‌اش به موسیقی او را به سمت این هنر سوق داد. او در سال ۱۳۷۱ اولین آهنگ خود را با عنوان «راز عشق» منتشر کرد.

صادقی در سال ۱۳۷۲ اولین آلبوم رسمی خود را با همین نام منتشر کرد. این آلبوم با استقبال خوبی مواجه شد و نام صادقی را بر سر زبان‌ها انداخت.

او پس از آن همکاری خود را با گروه هنری کیمیا آغاز کرد و در آلبوم‌های «گل لاله»، «رؤیای شیرین»، و «مستانه و دیوانه» با این گروه همکاری کرد.

صادقی در سال ۱۳۷۹ همکاری خود را با گروه کیمیا قطع کرد و به تهران آمد. او در تهران با ترانه‌سرایان و آهنگسازان مطرحی همکاری کرد و آلبوم‌های موفقی را منتشر کرد.

از جمله آلبوم‌های موفق صادقی می‌توان به «بهار من»، «عاشقانه‌ها»، «مسافر»، «به دنیا بگو دوستت دارم»، «من و همسفر»، و «کویر» اشاره کرد.

صادقی علاوه بر خوانندگی، در زمینه بازیگری نیز فعالیت داشته است. او در فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند «من سالوادور نیستم»، «ماجراهای شگفت انگیز مردان هزار دست»، و «شام ایرانی» به ایفای نقش پرداخته است.

صادقی در سال ۱۳۹۰ با دختری ایرانی ساکن آلمان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های تیارا و ویانا است.

صادقی در کودکی به علت سرماخوردگی به دکتر برده شد. پرستار به اشتباه آمپول پنی‌سیلین را در عصب او تزریق کرد و به همین دلیل بدن او فلج شد. اما با تلاش‌های پدر و مادر و طی درمان، کل بدن او مداوا شد و فقط در زانوهایش ضعف ایجاد شد.

 

رضا صادقی
هنرمندان

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ، آهنگساز، ترانه‌سرا، و بازیگر ایرانی است. او در ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در بندرعباس متولد شد. صادقی در کودکی به تلاوت قرآن علاقه‌مند بود و در مسابقات قرآنی نیز شرکت می‌کرد. اما علاقه‌اش به موسیقی او را به سمت این هنر سوق داد.