روزبه بمانی
روزبه بمانی
روزبه بمانی

روزبه بمانی در ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. او
از کودکی به شعر علاقه داشت و از شاعران کلاسیک مانند حافظ، سعدی، صائب، فریدون مشیری و سهراب سپهری تأثیر پذیرفت.او نوشتن را از سن ۱۷ سالگی با شعر نو آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را شروع کرد.در سال ۱۳۸۰، روزبه بمانی با کمک بهروز صفاریان، فعالیت هنری خود را به عنوان ترانه‌سرا آغاز کرد و همکاری با هنرمندان نامی ایران مانند گوگوش، احسان خواجه‌امیری، علی لهراسبی، کاوه یغمایی، محمد اصفهانی، داریوش اقبالی، رضا یزدانی، محسن چاوشی، محسن یگانه، فرزاد فرزین، مهدی یراحی، سینا سرلک، هلن، کامران و هومن، رضا صادقی، مهدی یغمایی و علیرضا عصار را در کارنامه خود دارد.

او در سال ۱۳۸۵ ترانه «منو زیر سایه خودت بگیر» را با همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی اجرا کرد که با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. او در سال ۱۳۸۶ تیتراژ برنامه «شب شیشه‌ای» را با ترانه‌ای از خودش اجرا نمود. همچنین پس از زلزله سال ۱۳۹۱ آذربایجان دکلمه «آوار» را به مردم این استان تقدیم کرد.

روزبه بمانی در فیلم سینمایی «ربوده شده» نیز چند اثر از ترانه‌های خود را اجرا کرده‌است.

او در سال ۱۳۹۳ در نمایش «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا حداد در تماشاخانهٔ ایران‌شهر به ایفای نقش پرداخت.

روزبه بمانی در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب تندیس بهترین ترانه‌سرای سال از جشنواره موسیقی ما شد.

او در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین ترانه‌سرایان ایرانی است و آثار او در میان مخاطبان موسیقی پاپ بسیار محبوب هستند.


 

روزبه بمانی
هنرمندان

روزبه بمانی در ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. او از کودکی به شعر علاقه داشت و از شاعران کلاسیک مانند حافظ، سعدی، صائب، فریدون مشیری و سهراب سپهری تأثیر پذیرفت.او نوشتن را از سن ۱۷ سالگی با شعر نو آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را شروع کرد.