محسن چاوشی
محسن چاوشی
محسن چاوشی
محسن چاوشی
محسن چاوشی

محسن چاوشی حسینی در هشتم مردادماه سال ۱۳۵۸ در شهر خرمشهر به دنیا آمد. او خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده سبک پاپ و راک است.

محسن چاوشی اصالتاً کردتبار است. پدر او کارمند شرکت نفت خرمشهر بود و به همین دلیل، خانواده‌اش به این شهر مهاجرت کردند. محسن فرزند پنجم خانواده است و سه برادر و دو خواهر دارد.
در زمان جنگ ایران و عراق، خرمشهر به اشغال نیروهای عراقی درآمد. محسن چاوشی در سن چهار سالگی به همراه خانواده‌اش به کرمانشاه و سپس مشهد مهاجرت کردند. او تا سن ۱۴ سالگی در مشهد زندگی کرد و سپس به تهران آمد.

محسن چاوشی در سال ۱۳۹۹ با انتشار پستی در اینستاگرامش، به اشتباه املایی در نام خانوادگی‌اش اشاره کرد. او نوشت: «آقاجان چاوشی با یک "و" لطفا!». این خواننده محبوب پاپ کشورمان، با انتشار صفحه اول شناسنامه‌اش در اینستاگرامش، نشان داد که تاکنون نام وی به اشتباه با دو "و" نوشته می‌شد.

محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی، فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم «نفرین» آغاز کرد. او پس از اخذ مجوز در سال ۱۳۸۷، آلبوم «یه شاخه نیلوفر» را منتشر کرد.

محسن چاوشی با انتشار آلبوم «سنتوری» در سال ۱۳۸۵ به شهرت جهانی رسید. او در این آلبوم، موسیقی متن فیلم «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی را ساخت.

محسن چاوشی یکی از محبوب‌ترین خوانندگان ایران است. او با صدای خاص و گیرای خود، توانسته است در میان مخاطبان مختلف از جمله جوانان، طرفداران زیادی پیدا کند. ترانه‌های او اغلب با مضامین اجتماعی و عاشقانه هستند.

محسن چاوشی تاکنون کنسرت رسمی برگزار نکرده است. او در سال ۱۳۹۴ در نامه‌ای به هوادارانش اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای برگزاری کنسرت است، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است. عدم برگزاری کنسرت‌های محسن چاوشی، یکی از دلایل جنجال‌های پیرامون او بوده است.

محسن چاوشی با وجود جنجال‌هایی که پیرامون او وجود دارد، یکی از هنرمندان ماندگار موسیقی ایران است. او با صدای خاص و ترانه‌های ماندگار خود، در میان مخاطبان خود جایگاه ویژه‌ای دارد.  

 

محسن چاوشی
هنرمندان

محسن چاوشی حسینی در هشتم مردادماه سال ۱۳۵۸ در شهر خرمشهر به دنیا آمد. او خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده سبک پاپ و راک است. محسن چاوشی اصالتاً کردتبار است. پدر او کارمند شرکت نفت خرمشهر بود و به همین دلیل، خانواده‌اش به این شهر مهاجرت کردند. محسن فرزند پنجم خانواده است و سه برادر و دو خواهر دارد.