سینا حجازی
سینا حجازی
سینا حجازی

سینا حجازی متولد 23 ژانویه 1983 در شهرضا، ایران، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و بازیگر ایرانی سبک پاپ، رگی است. او فرزند صدرالدین حجازی بازیگر ایرانی است.

تحصیلات

سینا حجازی دانشجوی انصرافی رشته مدیریت دولتی است. او در ترم هشتم دانشگاه، زمانی که تنها شش واحد درسی برای فارغ‌التحصیلی داشت، تصمیم گرفت که دانشگاه را ترک کند. او در این باره می‌گوید: «تنها چیزی که از دانشگاه یاد گرفتم، این است که باید از آن جا بزنم بیرون، چون هیچ چیز در دانشگاه یاد نمی‌گیرید.»

پدر بازیگر پسر خواننده

سینا حجازی با قدرت می‌گوید که فرزند صدرالدین حجازی (بازیگر سینما و تلویزیون) است و هرگز از پارتی و رانت برای به شهرت رسیدن استفاده نکرده است. او می‌گوید: «پدرم هیچ‌وقت برای من کاری نکرده است. من از همان ابتدا با تلاش و پشتکار خودم به اینجا رسیده‌ام.»

بازیگری با پدر

سینا حجازی تجربه بازیگری نیز دارد. او در فیلم «از بلور خون» به کارگردانی محمدرضا لطفی در کنار پدرش بازی کرده است.

ماجرای ازدواج سینا حجازی با میترا حجار

چند سالی است که شایعه ازدواج سینا حجازی و میترا حجار، بازیگر سینما و تلویزیون، در رسانه‌ها مطرح شده است. این شایعه از انتشار عکس‌های دو نفره این دو هنرمند در کنار یکدیگر آغاز شد.

میترا حجار چندی پیش در برنامه «دورهمی» مهران مدیری حضور یافت و در پاسخ به سوال مدیری درباره ازدواج گفت: «هنوز ازدواج نکرده‌ام. در واقع هنوز هیچ بدبختی را پیدا نکرده‌ام که خوشبختش کنم.»

این صحبت میترا حجار، شایعه ازدواج او با سینا حجازی را رد کرد.

فعالیت حرفه‌ای

سینا حجازی تا کنون بیش از 60 تک آهنگ منتشر کرده است. بیشتر ترانه‌های سینا حجازی را خود او گفته است. او با خواندن تیتراژ مجموعهٔ تلویزیونی «مسیر انحرافی»، وجههٔ یک خوانندهٔ رسمی را به خود گرفت و در مدت زمان کوتاهی خودش و آثارش را به جامعهٔ موسیقی معرفی کرد.

سینا حجازی در سال 1394 نخستین آلبوم خود با نام «رؤیا» را منتشر کرد. این آلبوم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

سبک موسیقی

موسیقی سینا حجازی نه تند و ریتمیک است و نه شش و هشت. موسیقی او به موسیقی جاماییکایی یعنی سبک رگه پهلو می‌زند. ویژگی اصلی موسیقی سینا حجازی، نوع اجرای اوست. خواندن سینا حجازی حالتی فانتزی دارد و می‌توان گفت در بعضی لحظات، کمیک است.

او در کلام نیز طنازی‌های خاص خودش را دارد. هر چند خیلی به وزن و قافیه توجه نمی‌کند و گاهی به نثر نزدیک می‌شود، اما همیشه و از جمله در قطعات همین آلبوم، در کارهایش جملات مخاطب پسند زیادی دارد که می‌تواند مخاطبان به ویژه تین ایجر را به شدت جذب کند.

سینا حجازی با سبک موسیقی خاص خود، توانسته است در مدت زمان کوتاهی، جایگاه خود را در موسیقی پاپ ایران تثبیت کند. او با حضور خود در این بازار تکراری، توانسته است تنوع و هیجانی جدید ایجاد کند.


 

سینا حجازی
هنرمندان

سینا حجازی متولد 23 ژانویه 1983 در شهرضا، ایران، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و بازیگر ایرانی سبک پاپ، رگی است. او فرزند صدرالدین حجازی بازیگر ایرانی است. سینا حجازی دانشجوی انصرافی رشته مدیریت دولتی است.