حسین اسلامبولچی

حسین اسلامبولچی، مبتکر و مدیر فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد. او دوران مدرسه خود را در تهران گذراند و مدرک دیپلم خود را از همانجا دریافت کرد. سپس وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد، اما بعد از مدتی انصراف داد. او در دوران نوجوانی علاقه زیادی به ساخت وسایل شگفت‌انگیز داشت و بسیار باهوش بود. پس از انصراف از دانشگاه، در سال ۱۹۷۵ به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه شهر کالیفرنیا رشته مهندسی برق را ادامه داد.
اسلامبولچی با علاقه‌مندی به رشته خود، مدرک فوق لیسانس، دکتری و پست دکتری را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. در سال ۱۹۸۶، حدود ۱۱ سال پس از مهاجرت به آمریکا، به شرکت AT&T Bell Laboratories پیوست. این آزمایشگاه مخابراتی که توسط الکساندر گراهام بل تاسیس شده بود، محل ظهور و بروز استعدادهای او شد. او به سرعت به مدیریت اجرایی آنجا رسید و موفق شد با تیم خود سیستمی برای جایگزینی سریع سرویس‌های اینترنت در صورت قطع شدن آنها پیاده‌سازی کند.
پس از مدتی، اسلامبولچی مدیریت اجرایی AT&T Labs را بر عهده گرفت. در سال ۲۰۰۲، او با حقوق ۴.۲ میلیون دلاری یکی از مدیران با حقوق بالا و باهوش AT&T بود. افتخارات و جوایز او در این شرکت چشمگیر بود. در سال ۱۹۹۹، او به عنوان AT&T Fellow انتخاب شد که معتبرترین عنوان تکنولوژیک کمپانی AT&T است. او همچنین در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ عنوان "مخترع سال" را از مجمع مخترعان نیوجرسی دریافت کرد، افتخاری که تنها توماس ادیسون و آلبرت انیشتین نیز به آن دست یافته‌اند.
در سال ۱۹۹۷، اسلامبولچی مدال علم و تکنولوژی AT&T و جایزهٔ اختراع علمی AT&T را به دست آورد. او در سال ۲۰۰۵ در لیست ده مدیر فنی تأثیرگذار به انتخاب InfoWorld قرار گرفت. او همچنین در همان سال در لیست ده مدیر تجارت اینترنت توسط مجله Cisco IQ انتخاب شد. اسلامبولچی مقام اول "Mover & Shaker" را در زمینه ارتباطات راه دور از Light Reading در سال ۲۰۰۳ دریافت کرد، زیرا او جهانی شدن IP و MPLS را تقریباً یک دهه زودتر پیش‌بینی کرده بود.

حسین اسلامبولچی
علم و فناوری

حسین اسلامبولچی، مبتکر و مدیر فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد. او دوران مدرسه خود را در تهران گذراند و مدرک دیپلم خود را از همانجا دریافت کرد. سپس وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد، اما بعد از مدتی انصراف داد.