جان لوگی برد
جان لوگی برد


جان لوگی برد (1888-1946) مخترع اسکاتلندی، پدر تلویزیون و پیشگام در زمینه تلفیزیون الکترومکانیکی بود.

کودکی و تحصیلات

برد در هلنسبرگ اسکاتلند متولد شد. او پس از گذراندن دوران دانشگاه، در شرکت برق Clyde Valley مشغول به کار شد.

رویای ساخت الماس

برد علاقه زیادی به الکتریسیته داشت و رویای ساخت الماس با استفاده از جریان برق را در سر می‌پروراند. او تلاش‌های زیادی در این زمینه کرد، اما موفق به ساخت الماس نشد.

آغاز کسب و کار مستقل

برد پس از ترک شرکت برق، کسب و کار مستقل خود را آغاز کرد و به تولید محصولات ساده مانند جوراب طبی پرداخت.

اختراع تلویزیون

برد همیشه به دنبال ایده‌های جدید بود. او در سال 1923 پتنتی برای پخش تصاویر تلویزیونی ثبت کرد و در سال 1925 اولین تصویر تلویزیونی قابل قبول را در آزمایشگاه خود به نمایش گذاشت.

تأسیس شرکت و عرضه سهام

برد پس از معرفی اولین تلویزیون خود به مجامع علمی، شرکتی به نام Television Limited تأسیس کرد و سهام آن را در بازار بورس لندن عرضه کرد.

دستاوردهای مهم

از دستاوردهای مهم برد در زمینه تلویزیون می‌توان به انتقال تصویر تلویزیونی از لندن به نیویورک اشاره کرد. او در سال 1929 دستگاهی به نام Televisor را به فروش رساند که نقش دریافت کننده امواج تلویزیونی را داشت.

مرگ برد

برد در سال 1946 در سن 58 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

میراث برد

جان لوگی برد به عنوان یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ شناخته می‌شود. اختراع او انقلابی در صنعت ارتباطات ایجاد کرد و راه را برای پیشرفت‌های بزرگی در زمینه تلویزیون هموار کرد.

جان لوگی برد
علم و فناوری

جان لوگی برد (1888-1946) مخترع اسکاتلندی، پدر تلویزیون و پیشگام در زمینه تلفیزیون الکترومکانیکی بود برد در هلنسبرگ اسکاتلند متولد شد. او پس از گذراندن دوران دانشگاه، در شرکت برق Clyde Valley مشغول به کار شد.