رضا یزدانی
رضا یزدانی

رضا یزدانی متولد 24 مهر 1352 در تهران است. او از نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند بود و از 14 سالگی با خرید یک گیتار برقی، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

از دندان‌پزشکی تا بازیگری

یزدانی در دوران دبیرستان به فوتبال علاقه‌مند بود و در تیم فوتبال مدرسه و تیم‌های محلی بازی می‌کرد. او همچنین در دوران تحصیل در دانشگاه، رشته مهندسی چوب و کاغذ را انتخاب کرد. اما علاقه‌اش به موسیقی باعث شد که در نهایت به این رشته بپردازد.

یزدانی در سال 1377، با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر «دادگاه جنجال برانگیز» به صورت حرفه‌ای وارد عرصه موسیقی شد. او در سال 1378 نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر «اگر باران بخواهد» را بر عهده داشت.

اولین آلبوم یزدانی در سال 1379 با نام «شهر دل» منتشر شد. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال 1382، یزدانی با آشنایی با یغما گلرویی، آلبوم «پرنده بی‌پرنده» را منتشر کرد.

یزدانی در سال 1383 با بازی در فیلم «حکم» به کارگردانی مسعود کیمیایی، وارد سینما شد. او در سال‌های بعد نیز در فیلم‌های «رئیس»، «محاکمه در خیابان» و «خون‌بازی» به ایفای نقش پرداخت.

یزدانی در سال 1389، تیتراژ سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را خواند. او همچنین در سریال «قلب یخی» نیز چند قطعه خواند.

زندگی شخصی

رضا یزدانی متاهل است و یک دختر دارد.

 

رضا یزدانی
هنرمندان

رضا یزدانی متولد 24 مهر 1352 در تهران است. او از نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند بود و از 14 سالگی با خرید یک گیتار برقی، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.اولین آلبوم یزدانی در سال 1379 با نام «شهر دل» منتشر شد. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود.