مجید اخشابی
مجید اخشابی
مجید اخشابی

مجید اخشابی در دی ماه سال 1351 در تهران متولد شد. خانواده او اهل هنر بودند و این موضوع از همان کودکی در او نیز به وضوح دیده می‌شد. او از سنین کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و صدای هر سازی، خصوصا سنتور، او را تحت تأثیر قرار می‌داد.

اخشابی در سن 9 سالگی با استفاده از وسایل اولیه توانست سازی شبیه به سنتور بسازد و خود را با نواختن آن سرگرم کند. با توجه به علاقه وافر او، والدینش یک ساز سنتور برای او تهیه کردند. او بدون هیچگونه آموزش قبلی، این ساز را به درستی کوک کرد و نواختن آن را آموخت.

در آن زمان، امکان دسترسی به استاد موسیقی برای اخشابی در شهرستان محل سکونتش وجود نداشت. او تنها از طریق مراجعه به کتاب‌ها و نوارهای کمک آموزشی توانست در زمینه موسیقی پیشرفت کند. همچنین در کنار فراگیری نوازندگی، هنر آهنگسازی و خوانندگی را نیز با علاقه دنبال می‌کرد.

اخشابی در سال 1370 فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی آغاز کرد. او در زمینه‌های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم، نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی فعالیت داشته است. حاصل این تلاش، آثار متعددی در گونه‌های مختلف موسیقی است که به صورت کاست و CD منتشر شده است.

اخشابی از سال 1375 با تشکیل گروه هنری مهرآوا، کنسرت‌های متعددی را در ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده است. او همچنین با هنرمندان مطرحی چون محمدعلی معلم، فریدون شهبازیان و همایون خرم همکاری داشته است.

اخشابی در زمینه نوازندگی، سنتور را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرده است. او با سازهایی از قبیل سه تار، تنبک، پیانو، دیوان و گیتار نیز آشنایی کامل دارد. او در آهنگسازی دلبسته نواها و الحان موسیقی شرق، به خصوص موسیقی ایران است.

اخشابی در سال 1397 در پاسخ به سوال مهران مدیری در برنامه دورهمی گفت که 45 سال سن دارد و هنوز ازدواج نکرده است. او دلیل این موضوع را تمرکز بر هنر و موسیقی دانست و گفت که فرصت فکر کردن به ازدواج را پیدا نکرده است.

مجید اخشابی از هنرمندان موفق و پرکار در عرصه موسیقی کشورمان است. او با استعداد و تلاش خود، جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان موسیقی ایران پیدا کرده است.

 

مجید اخشابی
هنرمندان

مجید اخشابی در دی ماه سال 1351 در تهران متولد شد. خانواده او اهل هنر بودند و این موضوع از همان کودکی در او نیز به وضوح دیده می‌شد. او از سنین کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و صدای هر سازی، خصوصا سنتور، او را تحت تأثیر قرار می‌داد. اخشابی در سن 9 سالگی با استفاده از وسایل اولیه توانست سازی شبیه به سنتور بسازد.