پرسی اسپنسر

پرسی اسپنسر: از کودکی سخت تا اختراع مایکروویو
 

پرسی لی بارون اسپنسر در 19 ژوئیه 1894 در شهر هولند ایالت مین آمریکا به دنیا آمد. او دوران سختی را در کودکی تجربه کرد. پدرش را در سه سالگی از دست داد و پس از مدتی مادرش او را ترک کرد. به همین دلیل، پرسی نزد عموی خود بزرگ شد. او حتی تحصیلات ابتدایی را هم به طور کامل به پایان نرساند و از سنین پایین به کار در کارگاه‌های صنعتی مشغول شد.

شروع کار در ریتیون و اختراع مایکروویو:

در سال 1912، اسپنسر به عنوان متصدی تلگراف بی‌سیم در نیروی هوایی مشغول به کار شد. او در سال 1920 به شرکت ریتیون پیوست. اسپنسر که مهندسی خودآموخته بود، در سال 1941 در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی درباره رادار بود که به طور تصادفی اختراع بزرگی را انجام داد. او در حال آزمایش یک لوله خلاء جدید به نام مگنترون بود که متوجه شد شکلات درون جیبش آب شده است. این اتفاق او را به انجام آزمایشات بیشتر بر روی این پدیده ترغیب کرد.

تکمیل اختراع و کاربردهای آن:

اسپنسر در آزمایشات بعدی خود، دانه‌های ذرت را در معرض امواج مایکروویو قرار داد و مشاهده کرد که ذرت‌ها به سرعت می‌ترکند و به پاپ‌کورن تبدیل می‌شوند. او متوجه شد که امواج مایکروویو می‌توانند به طور مستقیم  مولکول‌های آب موجود در غذا را گرم کنند و باعث پخت سریع آن شوند. اسپنسر پس از انجام آزمایشات بیشتر بر روی مواد غذایی مختلف، دستگاهی فلزی با درب ساخت که امواج مایکروویو را در داخل آن محبوس می‌کرد و با ایجاد میدان الکترومغناطیسی با چگالی بالا، پخت سریع غذا را امکان‌پذیر می‌کرد. این اختراع اسپنسر، که بعدها به عنوان "مایکروویو" شناخته شد، انقلابی در آشپزی و گرم کردن غذا ایجاد کرد.

پرسی اسپنسر
علم و فناوری

پرسی لی بارون اسپنسر در 19 ژوئیه 1894 در شهر هولند ایالت مین آمریکا به دنیا آمد. او دوران سختی را در کودکی تجربه کرد. پدرش را در سه سالگی از دست داد و پس از مدتی مادرش او را ترک کرد. به همین دلیل، پرسی نزد عموی خود بزرگ شد. او حتی تحصیلات ابتدایی را هم به طور کامل به پایان نرساند.